Deklaracja dostępności
Deklaracja Dostępności
Informacje wstępne
Bursa
Szkolna Nr 3 w Radomiu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony
internetowej http://www.bursa3radom.pl/ zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019
r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony http://www.bursa3radom.pl/.
Data publikacji strony internetowej: 2013-09-11
Data ostatniej dużej aktualizacji: strona aktualizowana jest na bieżąco, strona
jest responsywna od października 2019 r.
Strona
internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej
stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono: 2021-04-01
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej
przez podmiot publiczny.
Zależy nam, aby każdy Internauta miał pełny dostęp do zamieszczanych
materiałów i funkcjonalności, a serwis był zgodny
z międzynarodowymi Wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.1
(WCAG 2.1)
Dostępność strony. Poruszanie się bez użycia myszki
Obsługa strony jest możliwa również przy użyciu klawiatury. Strony portalu oparte są o strukturę nagłówków, która umożliwia szybkie poruszanie się po stronie. Osoby, które nie korzystają z myszki mogą swobodnie poruszać się po portalu.
Serwis zawiera wyszukiwarkę, która jest dostępna na stronie głównej i każdej podstronie serwisu. Każdą stronę serwisu można znacząco powiększyć dostępnymi narzędziami przeglądarki. W prawym górnym rogu strony umieszczono narzędzia ułatwiające dostęp.
Dokumenty
Na
stronie Bursy Szkolnej Nr 3 w Radomiu znajdują się pliki do pobrania, m.in.
dotyczące zamieszkania w bursie, harmonogramu rekrutacji, dokumentacji przy
zakwaterowaniu. Są one dostępne jako pliki nieedytowalne PDF.
Powiększanie strony
Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych (Ctrl +) lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Zgodnie z ustawą po powiększeniu do 200% na stronie widoczna jest cała jej zawartość. Zmiana rozmiaru strony jest dostępna także z z poziomu narzędzia ułatwiającego dostęp (ikona białego ludzika na niebieskim tle).
Kontrast
Kontrast można ustawić za pomocą narzędzia ułatwiającego dostęp (j.w). Obejmuje on wybór kolorów oraz odwrócenie (negatyw). Dodatkowo można użyć opcji „podkreśl hiperłącza”.
Filmy wideo
Ze względu na wysokie koszty pliki wideo nie obejmą audiodeskrypcji.
Zrozumiałość i czytelność treści
Treści zamieszczane na stronie Bursy Szkolnej Nr 3 w Radomiu muszą być zrozumiałe. Sposób ich prezentowania wpływa na lepszą czytelność materiałów i pomaga w odbiorze informacji. Długie teksty są dzielone na akapity, stosuje się wyróżnienia: cytaty i ważne informacje są specjalnie wyróżnione.
Wersja mobilna — strona responsywna
Serwis
automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości
oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani przewijania
w kierunku poziomym.
W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis
jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
Zapewnienie dostępności serwisów to proces
Administrator strony stara się zapewnić dostępność strony, jednak jeżeli byłyby zauważone błędy, pojawiłyby się uwagi lub chęć pomocy ze strony odbiorcy treści, by poprawić naszą stronę – prosimy o kontakt pod adres e-mail: poczta@bs3.radom.pl w temacie wpisując „Uwagi do strony”.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem poczty elektronicznej poczta@bs3.radom.pl
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Procedura
Każdy
ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej
strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także
zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych,
na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania
zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane
osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub
aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca
zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna
także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później
niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe,
podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania
będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może
zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia
dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę
na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także
do Rzecznika Praw Obywatelskich.